!!Aj v tomto období vybavujeme a posielame Vaše objednávky v štandardnom režime!!

CHIA semienka 1 kg

Kód: 38
29 hodnotení
€5,70 €4,75 bez DPH
Skladom

CHIA semienka 1000 g

Krajina pôvodu: Latinská a Stredná Amerika

obalový materiál: stojace zippové vrecko

Detailné informácie

Podrobný popis

CHIA semienka 500 g

Chia semienka – Šalvia Hispánska (lat. Salvia hispanika) – čeľaď hluchavkovitá

Čo obsahujú chia semienka:

Bielkoviny, tuk, sacharidy, vláknina, vápnik, sodík, zinok, fosfor, mangán, omega 3 kyseliny a omega 6 kyseliny, vitamíny B a C

Chia semienka – účinky na zdravie

  • Detoxikácia organizmu
  • Zbavenie tela škodlivín a podpora imunity
  • Mineralizuje kostné tkanivo
  • Prevencia proti Osteoporóze
  • Podporujú trávenie
  • Odstraňujú plynatosť
  • Zlepšujú pravidelné vyprázdňovanie
  • Zasýti žalúdok vďaka vysokému podielu vlákniny
  • Normalizuje hladinu cukru v krvi (ustaľuje glykemický index)
  • Postupné uvoľňovanie cukru do obehu (rovnomerná energia)
  • Udržuje bdelosť a podporuje funkciu mozgu
  • Znižujú krvný tlak (viď nižšie UPOZORNENIA)

 

Chia semienka sú vhodné pre Celiatikov. Semená Chia neobsahujú lepok ani alergény

Chia semienka sú vhodné pre diabetikov (ak je u Vás toto ochorenie v ťažkom štádiu, tak prosím informujte svojho ošetrujúceho lekára). Chia postupne uvoľňujú cukor do obehu, a preto nedochádza ku rapídnemu zvýšeniu glykemického indexu, oproti iným potravinám.

VÝŽIVOVÉ INFORMÁCIE:
100 g  obsahuje:

Energia 1995 kJ / 476 kcal 
Bielkoviny 13 g
Sacharidy 36 g
- z toho cukry 8 g
Tuky 26 g
- z toho nasýtené mastné kyseliny 0,9 g
Vláknina 24 g

 

Chia semienka obsahujú minerály – 100 g

Vápnik 640 mg Sodík 21 mg
Fosfor 990 mg Zinok 3,9 mg
Draslík 150 mg Mangán 2,5 mg
Omega 3 kyseliny   17 900 mg Omega 6 kyseliny 5 990 mg

Chia semienka obsahujú vitamíny – 100 g

Vitamín B1 0,4 mg Vitamín B3 3 mg
Vitamín B2 0,03 mg Vitamín C 0,8 mg

 Chia semiačka – účinky na chudnutie

Chia semienka podporujú imunitu, trávenie, vyprázdňovanie, normalizujú cukor v krvi a navyše zasycujú na dlhšiu dobu. Vysoký podiel vlákniny, ktorý obsahujú, sa v žalúdku postupne trávi, a tak zabraňuje vlčím hladom a zároveň pomáha hrubému črevu s pravidelným vyprázdňovaním. Energia zo sacharidov zo semien sa tiež postupne uvoľňuje do krvného obehu, takže ani chute na sladké Vás neprekvapia. Diabetikov poteší práve to, že chia semená zabraňujú kolísaniu glykemického indexu. Chia semienka v kombinácii so zdravou a ľahkou stravou môžu skutočne pomôcť v zdravom chudnutí.

Ako konzumovať Chia semienka?

Semienka nechajte pred konzumáciou „napučať“ v pohári vody aspoň 15 minút. Vodu použite studenú alebo teplú. Počas pučania sa napijú vody a budú lepšie stráviteľnejšie. Semienka Chia môžete pridávať okrem vody aj do ovocných štiav (džúsov), ovocných šalátov, kaší, jogurtu alebo do koktailov. Chia semienka môžete pred konzumáciou aj opražiť na panvici, bez pridania tuku. Pri konzumácii samotných semienok ich zapite aspoň deci vody. Semienka potrebujú tekutinu, aby sa v žalúdku poriadne „nafúkli“ a obalili tak žalúdok, trávenie trvá dlhšie, takže aj zasýtenie je na dlhšiu dobu.

Odporúčaná denná dávka Chia semienok – užívanie

Chia semienka by sa mali užívať maximálne 2 čajové lyžičky denne. Túto porciu si rozdeľte na dve až tri časti a skonzumujte ich postupne. Viacej dávok (dodržte podiel 2 čajových lyžičiek) počas dňa Vám rovnomerne dodá energiu a počas celého dňa bude telo pod „zdravým“ a detoxikačným vplyvom Chia semien.

UPOZORNENIE

Chia semená znižujú tlak, preto staršie osoby alebo ľudia so zisteným nízkym tlakom konzumujte tieto semienka len po konzultácii s lekárom.

Dodatočné parametre

Kategória: Semienka
Hmotnosť: 1 kg